اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس ابوظبی از والدین خواسته است تا فرزندان خود را از جرایم سایبری محافظت کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، رهبری عمومی پلیس ابوظبی در چارچوب کمپین “تابستان امن” از والدین خواسته است تا نظارت بر فرزندان خود را در طول تعطیلات تابستانی افزایش دهند تا آن‌ها را از خطرات جرایم سایبری محافظت کنند.

پلیس ابوظبی بر اهمیت آموزش فرزندان در مورد استفاده ایمن از دستگاه‌های الکترونیکی و انتخاب بازی‌های مناسب تأکید کرده و به والدین توصیه کرده است که آن‌ها را از خطرات اخاذی و آزار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین، مانند موارد زورگویی، تهدید، آزار و فریب برای اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و درگیر شدن در فعالیت‌های غیراخلاقی، آگاه کنند. همچنین، به کاهش زمان مجاز برای بازی‌های الکترونیکی و استفاده از تابستان برای لذت بردن و گذراندن وقت مفید با فرزندان از طریق فعالیت‌ها و سرگرمی‌های هدفمند برای تقویت توانایی‌های ذهنی و ساخت شخصیت سالم آن‌ها تأکید کرده است.

پلیس ابوظبی همچنین هشدار داده است که از خرید بازی‌های الکترونیکی از وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد و جعلی خودداری شود، زیرا ممکن است مشتریان را به دام کلاهبرداری بیندازند و پول آن‌ها را از طریق کارت‌های بانکی یا حساب‌های بانکی سرقت کنند. والدین باید فقط با وب‌سایت‌های معتبر که شرایط ایمنی را رعایت می‌کنند، تعامل داشته باشند و از کارت‌های بانکی با موجودی محدود استفاده کنند تا فرزندانشان در معرض کلاهبرداری و هک قرار نگیرند و از کسر مبالغ ماهانه از کارت بانکی جلوگیری شود.

پلیس ابوظبی توضیح داده است که “خدمات امنیتی” یک کانال ارتباطی امنیتی است که اطلاعات “امنیتی، اجتماعی و ترافیکی” را دریافت می‌کند و به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند و به افراد جامعه این امکان را می‌دهد که به صورت محرمانه در جلوگیری از وقوع جرایم قبل از وقوع آن‌ها مشارکت داشته باشند. این خدمات از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف مانند شماره رایگان 8002626 (AMAN2626)، پیامک (2828)، ایمیل ([email protected]) یا از طریق اپلیکیشن هوشمند پلیس ابوظبی قابل دسترسی است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا